Roy Lichtenstein

Godnatt! Jag har äntligen lyckats klura ut vem som är den kände "popkonstnären" som gjort bland annat de här målningarna:

Jag gillar verkligen popkonst.Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför,men det är intressant liksom.Konstnären heter Roy Lichtenstien och jag är så glad att jag äntligen fått reda på det,för nu vet jag ju en konstnär som jag tycker gör fantastiska målningar.Hihi^^

Som den här målningen,som är hans mest kända verk om jag inte misstar mig.Kvinnan på bilden drunknar i sina egna tårar eftersom att "Brad" sårat henne och hennes kännslor,ingen aning varför,men det är min tolkning av målningen.

Nu ska jag nog ta en dusch och gå och lägga mig,Sov gott sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0