Nattfrossa

I eftermiddags så åkte pappsen och jag iväg till Donken för att festa på varsin McFlurry och dels kanske lite för att trösta oss över det fasansfullt dåliga vädret. Haha, men gott var det, bästa glassen finns ju där. Förutom den glassen som jag kokade ihop imorse.

Jag hr nämligen gjort min egen Chunky Monkey glass bestående av hemmagjord gräddglass, chokladdoppade minimarsmellows, chokladbitar och mosad banan. Den är inte helt färdig för än imorgon, men mina smaklökar kunde inte riktigt vänta så jag prövade lite och boy var den god! Åååå, himmelriket...

Men sedan på kvällen så var jag lite rastlös och gjorde egna lyckokakor med små "fortunes" i och hemmagjord skumbanansfudge.

Min hemmagjorda Skumbananfudge, blev jättegod. Dock lite för söt för min smak, nästa gång ska jag kanske ha i lite mindre choklad och prova med antingen marsmellows elr skumtomtar, det är ju gjort på samma ingredienser ändå.

Lyckokakorna ligger för att torka under natten, så imorgon är det bara att knycka åt sig en och läsa sina visdomsord.
Det blev lite smet över från Lyckokakorna, så av den smeten gjorde jag tre glasstrutar som vi kan äta min underbara himmelsglass i imorgon till fika, det är ju trots allt fredag.

Har börjat baka jättemycket nu på sistone, vilket jag tycker är jättekul. Det var så himla länge sedan som jag hade en riktig hobby som inte består av att räkna kalorier.

sov gott
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0