Cakes

Fick en ny beställning idag av tårtor, muffins och kakor som ska vara till ett barnkalas som äger rum på söndag. Ska bli jättekul att få baka det här eftersom att temat är rosa, prinsessor, ballett, blommor och hjärtan! Hihi, så jag får nog börja sätta igång att göra kristyrdekorationer redan imorgon ifall jag ska lyckas hinna.

Här är lite bakverk som jag bakat:


Pappas födelsedagstårta, perfekt chokladgräddtårta till ett födelsedagsbarn på 55.

Kladdkaka med grädde är ju standard, dock har jag eprimenterat mycket i mina dagar för att få fram den helt perfekta kladdkakan. Gjordes en söndag i våras står det i arkivet.

Födelsedagstårtan till min kära vän Mikaela, 14 fina år fyllde hon.


Min andra kära vän Mikaelas tårta som hon fick i födelsedagspresent av mig på sin 22 födelsedag. En pannkakstårta täckt med lila grädde och spritsad i grädde.

Brorsans födelsedagstårta, hans 20 födelsedagstårta. En schwarzwaldtårta till en 20-åring är inte dumt, mumsi!

Mormors 75-årskalastårtor, detta är den klassiska födelsedagstårtan som är standard hemma hos oss, mycket, mycket god.

Semlor och kanelbullar, riktiga svenska klassiker!♥

Mandelkakor, schackrutor, lyckokakor samt skumbanansfudge, mycket göttigt detta!


Doptårtan som jag gjorde för någon vecka sedan bara, blev helt fantastisk!

Jag skulle kunna hålla på i evigheter med att publicera en massa bakverk. Men om ni gillar't och är sugen på mer så kan jag ju göra en del 2, del 3 ja, osv. Det tar ju aldrig slut! Det är först nu jag ser hur mycket jag faktiskt bakat, har en massa bilder på middagar också, haha.
...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0