Östasiatiska




Ser ni min fina fiskbensfläta?

Jag var och tittade på Terrakotta armén från Kina där oxå. Jag tog tyvärr inga bilder, var helt upptagen med att läsa all fakta om utställningen. Ganska coolt att de lyckats hålla sig i sådant bra skick i ca 2000 år. Dock så tyckte jag att armarna var för korta för kropparna på gubbarna. Jag vet inte om det är ngt som alla märker, men jag brukar ofta måla av människor och jag har lärt mig att armarna är mycket längre än vi tror. Så ett litet minus till kineserna som gjorde sina 3000 terrakotta gubbar i naturlig storlek av hela kjesarens armé. Haha, men nattti natti, ska plugga och sova nu.
Utan musik.

♥Puss


Observera att det är väldigt få bilder eftersom jag inte tänker lägga ut bilder på mina kompisar utan att de vill.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0