Doptåtan




Jag fyllde den med sylt, citronfromage, vaniljkräm, grädde samt hallonsmörkräm och sedan täckte jag denna enorma skapelse i sugarpaste.Dekorerat med figurer i marsipan, mandelmassa, kristyrrosor(som jag gjort själv, syns tyvärr inte på ngn utav bilderna) samt sugarpaste.

Jag gjorde fyra st bilar som jag levererade vid sidan om själva tårtan, så att hon kunde dekorera den som hon ville. Sugarpasten failade lite i ena änden, but hey, för att vara första gången jag gör en sådan här tårta är jag nöjd. Jag hoppas att den nu nydöpta lilla Benjamin fick en helt fantastisk Dopdag och att även han tyckte om tårtan.

Vad jag fick höra efter dopet var att alla hade kommenterat tårtan och tyckt att den varit fruktansvärt god. Det blev fyra bitar över som jag själv fick smaka på, de hade inte fel asså, mumma!
...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Woah you rock på att baka/laga mat ju! Glöm inte min födelsedag 17e oktober.. ;);););););)

2011-08-23 @ 20:31:27
URL: http://lisahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0