Svar på tal

"Jag har märkt på senare tid att du har gått ner mycket i vikt och undrar hur du lyckas eftersom du ju äter rätt mycket onyttiga saker. Jag vill också gå ner i vikt, så jag undrar om du kan göra ett inlägg om hur du tränar, om du går på någon speciell diet osv. Tacksam för svar!

Ps. Din blogg är fett fiiin! <3 "

Svar:
Man tackar för komplimangen, hihi. Och du har helt rätt, jag har gått ned många kilon under den här våren och sanningen är den att jag fölorat mina kilon på ett ganska så skamsligt sätt, nämligen genom extrem svält och hård träning. Tyckte inte att ett sådant fetto som jag förtjänade mat.


Men nu när jag nått min målvikt så har jag börjat äta normalt och äter godsaker ca två ggr i veckan och då frossar jag i godsaker och sedan så är jag en sann LCHFare. Mest för att jag inte är så förtjust i kolhydrater och för att jag är ett stort fan av grönsaker och tycker att det är gott.

Men sedan så kommer vi till själva nyckeln att lyckas hålla vikten. Träning. Jag joggar minst 20 minuter varje dag i lugn takt, gör mellan 25-60 situps per dag, gör plankan lite då och då, grodhopp, armhävningar ibland och sedan den "naturliga" träningen. Plocka blåbär, måla, renovera, städa osv.

Så om du vill gå ned i vikt, gör inte som jag. För du förlorar dina sociala kontakter, du blir liksom besatt av att hålla koll på ditt dagliga matintag, du lär lida och man får en del mentala psykbrott då man bara gråter i timmar samtidigt som man ligger där på golvet och önskar att man inte var så yr, spyfärdig och vid liv. Plus att man inte orkar skratta, orken finns inte.
Så om du vill tappa kilon, ät nyttig mat och träna. Jag vet att alla säger så, men det är det bästa sättet.

Hoppas att du fick svar på dina frågor♥
...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej. Tack för svaret. Så vad väger du nu då?

2011-07-23 @ 15:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0