Kakslottet

Idag var jag och mina söta små päron iävg och fikade på Taxinge Slott och det var riktigt lyckad. På Taxinge Slott har de nämligenen slags "kakbuffé". Man köar till et stort bord med alla sorters bakverk man kan tänka sig och så får man ta det man vill ha och sedan betala för allt i kassan.

Taxinge Slott från utsidan.

En liten bit av kakbuffén, notera, en liten bit.

Detta var vad jag roffade åt mig. En Nougattårtbit, kaffe samt en pistagebiskvi. Jag gjorde de största fynden enligt oss alla, detta var oerhört gott! Ska göra båda två själv så fort jag får en god anledning.

Pappa tog detta: Pariservåffla och en fransk chokladtårtbit samt kaffe, jag provsmakade, men jag måste säga att det jag tog var snäppet godare.

Mamma tog någon form av russin-chokladkaka, en Chokladmoussetårtbit med en slät kopp kaffe. Detta var också väldigt gott(vi gjorde liksom lite utav en "dela-med-varandra-plockmat-tapas" med alla bakverken vi köpte), men som sagt, det som låg på min bricka föll mig mest i smaken.

Sedan så hade de ju en butik med en massa bakningsredskap, så där så köpte jag mig 8 st nya utstansare till min samling. Jag får ta bild på de lite senare och visa. Nu ska jag och resterande delar av familjen här på landet titta på lite film och mysa, jag önskar er alla en trevlig kväll!
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0