To Mum

Min mamma tillbringade hela sin födelsedag åt att kräkas, sova och ha ont, inte så kul. Så hon kunde inte äta av mina presenter, då jag fick göra den middag hon tänkt sig och med de önskemål som hon hade. Fransyska lad i saltlake, med svampsås, diverse grönsaker, lingon och potatis. Till efterrätt en Schwardswaldtårta med frukt och smak Cointreau, gott blev det allt.

Tårtan, jag rev även över lite choklad när jag ändå var igång. Bottnarna är gjorda på hasselnötter och äggvita samt socker då då.

Här kommer då de "egentliga" och "planerade" presenterna.

En fruktkaka som jag gjorde i onsdags för att vara lagom till igår, hon älskar nämligen fruktkaka.

Dålig bild, men detta är då en handsydd påspåse som jag arbetat ihop på två dagar med hjälp av en gnutta stress. Men i slutändan så blev den faktiskt väldigt välgjord och fin, gjord med kärlek helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0