Julstök

Dan före doppare dan, den mest traffikerade dagen på hela året och även kallad den 23:e december.

Idag så har jag helt fruktansvärt mycket saker att göra, jag började redan igår med sysslorna så att det inte skulle bli alldeles för mycket idag. Jag har inte bloggat på ett tag och det ha sina anledningar(tidsbrist..)

Detta gjorde jag alltså igår, så att ni kommer ikapp mitt liv, haha.

Jag satte nejlikor i en apelsin i hallen, mycket, mycket tidskrävande,speciellt då jag bara gjorde EN.

Jag gjorde min egna klassiska sill. Fick panik då jag insåg att vi inte hade någon dill hemma, men brorsan som är en ängel traskade iväg för att köpa dill och även lingonsylt samt rödbetssallad, då de också tagit slut.

Hängde upp krans på dörren, en kotte lossnade dock, därav den rödsilvriga ytan till vänster.
Såg mycket söt ut.

Jag gjorde en ljuslykta utav mitt pepparkaksdass och ställde den i hallen.

Baksidan utav mitt pepparkaksdass.

Jag skar "potatis-strips" till en Janssons Frestelse, tog mig ca 2½ timmar, phuu. Det är inte lätt att göra ett julbord, by your self.

Jag skar tiny, tiny little squares av kokt kall potatis och äpplen, detta är grunden till farmors "världsberömda" sillsallad. Detsutom så gör jag dubbel sats, eftersom att mammas kompis vill ha en sillsallad till Julafton, man får inte ligga på latsidan om man ska laga mat.

Jag hängde upp min luciakrans som juldekoration brevid min soffa i mitt rum, blev jättesött.

Ja, det var gårdagen. Idag blir det ÄNNU mer jobb vill jag lova.
Julskinka, julgröt, sillsallad, julklappar, ta in julgranen, gå upp på vinden, pynta julgranen, ta fram julstrumpan, städa, mormor kommer, byta lakan, träna inför konserten imorgon, pynta i hallen, farmor kommer, jogga och sedan ska man se glad ut och kunna vara trevlig mot andra. Nej hujedamig, detta blir en dag gjord av stress.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0